مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اردیبهشت 1396 ساعت 12:102017-04-23پزشكي

ضرورت مقابله جدی با هپاتیت


تاکید سازمان جهانی بهداشت بر ضرورت مقابله جدی با هپاتیت - به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما"، در آستانه هفته جهانی واکسیناسیون که از بیست و چهارم تا سی ام آوریل تعیین شده است، سازمان جهانی بهداشت بر ضرورت مبارزه فراگیر با هپاتیت و ریشه کنی این بیماری تاکید کرد.

سازمان جهانی بهداشت در گزارش جدید خود تحت عنوان " هپاتیت در سال دو هزار و هفده" که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد نزدیک به سیصد و بیست و پنج میلیون نفر در جهان با یک عفونت مزمن ناشی از ویروس هپاتیت بی VHB یا هپاتیت سی VHC زندگی می کنند.

مارگارت چان مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در بیانیه ای اعلام کرد هپاتیت ویروسی همچنان یک چالش بزرگ برای سلامت جامعه بشری محسوب می شود و مبارزه با آن مستلزم بسیج فوری و همگانی است.

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت ، هپاتیت ویروسی در سال دو هزار و پانزده جان دست کم یک میلیون و سیصد و چهل هزار نفر را گرفت.

طبق این گزارش، اکثر این بیماران به امکانات تشخیص بیماری یا مراقبتهای درمانی لازم که می تواند نجات دهنده آنها باشد دسترسی ندارند این در حالی است که تشخیص هپاتیت کمتر از یک دلار هزینه می برد.

در این شرایط همچنان میلیونها نفر با خطر گسترش آرام بیماری و بروز بیماریهای کبدی مزمن ، سرطان یا مرگ روبرو هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت مقابله جدی با هپاتیت

ضرورت مقابله جدی با هپاتیت