مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اردیبهشت 1396 ساعت 08:302017-04-23سياسي

درس امام موسی کاظم(ع) برای زندگی پر دلهره امروز


معاون تهذیب حوزه های علمیه استان ایلام گفت: الگوپذیری از امام موسی کاظم(ع) تا حدود زیادی موجب بهبود روابط خانوادگی می شود چون درس بزرگ آن امام همام این است که افراد باید کنترل بیشتری روی اعمال و رفتار خود داشته باشند.

- حجت الاسلام و المسلمین یونس گلی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه اندیشه سیاسی امام موسی کاظم(ع) بر اصول شریعت، سنت پیامبر(ص) و امامان(ع) استوار بود، اظهار کرد: مکتبی که با مجاهدت و تلاش های امام جعفر صادق(ع) نظم و استحکام یافته بود با فداکاری و پایداری امام موسی کاظم(ع) حفظ و تقویت شد .

وی با بیان اینکه امام موسی کاظم(ع) در زمان و عصر خود فعالیت فرهنگی و سیاسی ویژه ای داشت، افزود: این امام همام در مکتب خود به تعلیم و تربیت شاگردان می پرداخت و علوم خود را به وسیله آنان در جامعه نشر می داد و از وجود آنها برای مبارزه با مکتب های انحرافی در راه تبیین صحیح دین بهره می برد .

گلی با اشاره به اینکه برنامه ریزی فکری و آگاهی بخشی عقیدتی از دیگر اقدامات مهم امام موسی کاظم(ع) بود، اضافه کرد: در دوران امام موسی کاظم(ع)، عقاید خرافی و انگیزه های نژادپرستی رواج بسیاری یافته بود، ایشان با تفسیر و بیان فقه، احکام و احادیث سعی در ارشاد و تربیت مردم و نشر موازین اسلامی داشت .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درس امام موسی کاظم(ع) برای زندگی پر دلهره امروز

درس امام موسی کاظم(ع) برای زندگی پر دلهره امروز