مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 اردیبهشت 1396 ساعت 13:212017-04-21سياسي

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: سعدی معیار اعتدال و نماد عدالت گرایی است


سعدی نماد عدالت، انسانیت، شرافت، کرامت، انسانیت و منزلت است و پرچمدار اعتدال و میانه روی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید رضا صالحی امیری شامگاه گذشته در آیین بزرگداشت یادروز سعدی در جوار آرامگاه این شاعر نامی گفت: اگر امروز سخن از اعتدال و میانه روی، سازگاری و همدلی و همنوایی و همگرایی است، همه وامدار سعدی است و امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند پرهیز از افراط و تفریط هستیم.

وی افزود: امروز رخدادها و خشونت ها در جهان اسلام به دلیل فاصله گرفتن از معیار اعتدال است و سعدی معیار اعتدال است و ما از این منظر وامدار سعدی شیرازی هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: سعدی نماد عدالت گرایی و مقابله با ظلم ظالمان است و در کلام خود به ما نشان می دهد که در دوران سخت حکومت زمان خود بر این سرزمین می توان عنصری به نام عدالت، مقاومت، انسانیت و اخلاق پیشه کرد.

وی افزود: زبان و کلام سعدی نسخه حیات بخش جامعه امروز است، چنانکه سعدی در شرایط سخت زمان خود با کلام خویش در مقابل ظالمان مقاومت کرد و نشان داد که در سرزمین پر از خشونت نیز می توان زیست فرهنگی داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دین مداری و مردم سالاری در ادبیات و غزل های سعدی می خروشد و سعدی دین را مظهر مدارا، سازگاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: سعدی معیار اعتدال و نماد عدالت گرایی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: سعدی معیار اعتدال و نماد عدالت گرایی است