مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 اردیبهشت 1396 ساعت 11:202017-04-21اقتصادي

بازار سیمان با خرید داخلی رونق نمی گیرد


در شرایطی که همچنان مشکل تولید سیمان و نبود تقاضا، فعالان این صنعت را آزار می دهد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است مشکل تولیدکنندگان سیمان با قراردادهای چند میلیون تنی داخلی حل نمی شود و باید بازارهای ناامن شده خارجی را مجددا فعال کرد.

- جعفر سرقینی در گفت وگو با ایسنا، درباره موضوع قرارداد انجمن تولیدکنندگان سیمان با وزارت راه و شهرسازی جهت خرید دو تا سه میلیون تنی سیمان از این صنعت که از سال های گذشته بسته شده و همچنان خرید قابل توجهی صورت نگرفته است، عنوان کرد: مشکل صنعت سیمان با یکی - دو میلیون تن سفارش وزارتخانه های داخلی حل نمی شود و نیاز به بازگرداندن بازارهای صادراتی است تا تقاضای مورد نظر تولیدکنندگان فراهم شود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر 83 میلیون تن ظرفیت تولید سیمان داریم که سال 1395 را حدوداً با تولید 53 میلیون تن سیمان تمام کردیم و متاسفانه در حال حاضر بازار مصرف در داخل رکود دارد و صادرات نیز از 19 میلیون تن در سال 1393 به 13 میلیون تن در سال 1395 کاهش یافت که علت آن نیز وجود ناامنی های داخلی در کشورهای همسایه به عنوان اصلی ترین بازار صادرات سیمان ایران است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: امیدواریم امنیت به بازارهای همسایه بازگردد و بازار داخلی نیز از رونق کافی برخوردار شود تا مشکل تقاضای سیمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار سیمان با خرید داخلی رونق نمی گیرد

بازار سیمان با خرید داخلی رونق نمی گیرد