مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 اردیبهشت 1396 ساعت 10:362017-04-21بين الملل

وزیر خارجه و دفاع امریکا به اعراب چه گفتند؟


اظهارات وزیر دفاع آمریکا در دیدار با پادشاه سعودی علیه ایران گرچه موجب خوشحالی او شد و به مذاق وی خوش آمد، اما اظهارات وزیر خارجه چیزی متفاوت بلکه در تضاد با اظهارات قبلی بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سفر جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا به چند کشور عربی به ویژه عربستان نشان داد، دولت جدید آمریکا به عرب ها پوزخند می زند و اظهارات دلخواه آنان به ویژه تهدید علیه ایران را به زبان می آورد اما در عمل کاملا معکوس پیش می رود.

ماتیس در جریان دیدار با ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی سعی داشت با متهم کردن ایران به ایجاد بی ثباتی در منطقه این کشور را سخت مورد انتقاد قرار داده و تاکید کند کشورش مانع موفقیت آن می شود.

اظهارات ضد و نقیض وزیر دفاع و وزیر خارجه آمریکا این اظهارات موجب شادمانی شاه سعودی و محمد بن سلمان جانشین ولیعهد شد، اما آنچه دولت آمریکا از زبان رکس تیلرسون وزیر خارجه خود به کنگره انتقال داد، کاملا با اظهاراتی که در عربستان بیان شد، متفاوت بلکه متضاد بود.

تیلرسون در نامه ای که به پل رایان رییس کنگره ارسال کرد، تاکید داشت آمریکا در صدد بازنگری در این موضوع است که آیا پایان تحریم ها علیه ایران به نفع امنیت ملی آمریکا است یا خیر؟ وی در این نامه تاکید کرد، ایران همچنان به توافق هسته ای که در سال 2015 حاصل شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه و دفاع امریکا به اعراب چه گفتند؟

وزیر خارجه و دفاع امریکا به اعراب چه گفتند؟