مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 اردیبهشت 1396 ساعت 09:102017-04-21پزشكي

درمان بیماران سرطان پروستات با لوتیشیوم PSMA


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در طرحی مشترک با سازمان انرژی اتمی ایران و برای اولین بار در کشور، درمان بیماران سرطان پروستات با لوتیشیوم PSMA جهت درمان متاستازهای نواحی مختلف بدن انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سید رسول زکوی در این رابطه اظهار کرد: یکی از جدیدترین کارهایی که در این مرکز در حال انجام است، درمان بیماران نورواندوکرین با لوتیشیوم اوکتروتید و درمان بیماران سرطان پروستات با لوتیشیوم PSMA است؛ که برای اولین بار در ایران انجام و در منطقه نیز به ندرت این درمان انجام می شود.

وی ادامه داد: این دارو برای درمان متاستازهای نواحی مختلف بدن از سرطان ها به کار برده می شود و در جهان و تنها چند سالی است؛ که مطرح شده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: این دارو در طرحی مشترک میان مرکز تحقیقات پزشکی هسته ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سازمان انرژی اتمی ایران تولید شده است.

رییس مرکز تحقیقات پزشکی هسته ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: داروی PSMA تولید شده در مراحل اولیه و دارای هزینه سنگینی است که در همه جای ایران نمی توان تولیدش کرد از این جهت دارو برای بخش پزشکی هسته ای تولید و تعدادی از بیماران به این شکل درمان شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان بیماران سرطان پروستات با لوتیشیوم PSMA

درمان بیماران سرطان پروستات با لوتیشیوم PSMA