مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 فروردین 1396 ساعت 08:552017-04-20فناوري

آموزش مهارتی دانشگاه ها متناسب با نیاز بازار کار صورت گیرد


یک کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشریح مشکلات کاریابی فارغ التحصیلان IT گفت: از اصلی ترین و مهم ترین اولویت ها در سال جاری، متناسب سازی آموزش با نیاز بازار کار است.

- آموزش مهارتی دانشگاه ها متناسب با نیاز بازار کار صورت گیرد یک کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشریح مشکلات کاریابی فارغ التحصیلان IT گفت: از اصلی ترین و مهم ترین اولویت ها در سال جاری، متناسب سازی آموزش با نیاز بازار کار است.

محمدرضا نجاری در گفت وگو با ایسنا، در تشریح کمبود مهارت دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در بازار کار، اظهار کرد: میزان کیفیت آموزش در دانشگاه ها را می توان از طریق رضایت استخدام کنندگان، دانشجویان و ذینفعان مختلف نسبت به تولیدات و برون داده ها و نتایج دانشگاه ها سنجید.

ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی، کار و کارآفرینی و هدایت و فراگیر کردن هرچه بیشتر آموزش های مهارتی و ایجاد انگیزه برای دستیابی به فرصت های شغلی پایدار در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

وی رویکرد مدرک گرایی را یکی از معضلات اصلی جامعه دانست و افزود: بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی یکی از تبعات اصلی این مشکل است، دانشجویان به دلیل فرهنگ کار نامناسب نمی توانند وارد بازار کار شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش مهارتی دانشگاه ها متناسب با نیاز بازار کار صورت گیرد

آموزش مهارتی دانشگاه ها متناسب با نیاز بازار کار صورت گیرد