مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 فروردین 1396 ساعت 14:252017-03-30سياسي

آغاز بررسی باستان شناسی دهستان های گلشن و نخلستان طبس


مسئول حوزه پژوهش و مطالعات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از آغاز بررسی باستان شناسی دهستان های گلشن و نخلستان شهرستان طبس خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، سیداحمد برآبادی اظهارکرد: شهرستان طبس به دلیل برخورداری از جایگاه خاص تاریخی دارای آثار و شواهد تاریخی – فرهنگی بسیاری است.

وی بیان کرد: با موافقت پژوهشکده باستان شناسی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برنامه بررسی و شناسایی آثار باستانی شهرستان طبس شامل؛ دهستان های گلشن و نخلستان بخش مرکزی به سرپرستی "بهرام عنانی" دانشجوی دکتری باستان شناس از ابتدای فروردین 96 آغاز شده است.

مسئول حوزه پژوهش و مطالعات اداره کل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه بررسی های باستان شناسی شهرستان طبس از سال 94 آغاز شده است، عنوان کرد: تاکنون این بررسی ها در بخش دستگردان و دهستان منتظریه این شهرستان انجام شده است.

برآبادی با بیان اینکه به منظور تکمیل این بررسی ها نیاز به اختصاص اعتبارات بیشتری هستیم، افزود: شهرستان طبس بیش از 65 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز بررسی باستان شناسی دهستان های گلشن و نخلستان طبس

آغاز بررسی باستان شناسی دهستان های گلشن و نخلستان طبس