مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 فروردین 1396 ساعت 12:552017-03-30اقتصادي

نبض تاریخ در بزرگترین بازار سرپوشیده جهان می زند


بازار تبریز جزو بزرگ ترین سازه های آجری و مسقف جهان به شمار می آید که تا کنون از توجه هیچ گردشگری دور نمانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بازار سرپوشیده ی تبریز به دلیل موجود بودن تمامی عناصر موجود در یک فضای تجاری و سنتی اعم از تیمچه ها، مغازه ها و دکان ها و همچنین مساجد، حمام ها و زورخانه ها، کاروان سراها و انواع مشاغل به عنوان کامل ترین مجموعه ی بازارهای ایرانی شناخته شده است.

نبض زندگی مردم آذربایجان در بازار تاریخی تبریز، تندتر می تپد و جریان زندگی در این بازار به وضوح به چشم می خورد و مردم برای امرار معاش و تامین نیازهای روزانه ی خود اعم از فقیر و غنی، شهرنشین و یا شهرستانی برای یک بار هم که شده، گذرشان به این بازار می افتد.

این وسعت دوهکتاری و نه چندان کوچک که تقابل معماری سنتی و اسلامی و تجارت است، باعث به وجود آمدن اجتماعی کوچک از مردمان زیادی شده است که چشمشان، در اوج زندگی ماشینی، سنت ها و اصالت های زیادی را در این بازار سرپوشیده به تماشا می نشیند.

این بنا در روزگاران گذشته و به دلیل قرار گرفتن در جاده ی ابریشم، از رونق تجاری و اقتصادی بسیار مناسبی برخوردار بوده و بنای آن که در زلزله ی ویرانگر تبریز تخریب شده بود، به دست "نجف قلی خان" حاکم وقت تبریز و در سال 1193 ، بازسازی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبض تاریخ در بزرگترین بازار سرپوشیده جهان می زند

نبض تاریخ در بزرگترین بازار سرپوشیده جهان می زند