مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 فروردین 1396 ساعت 09:102017-03-29اقتصادي

انتقاد از متنوع نبودن سموم کشاورزی و عرضه محصولات بی کیفیت


عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران گفت: تنوع در تولید سموم، مغفول مانده است.

- نازخند صبحی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سال ها است که در سبد کشاورزان دو سم (کود سیاه و کود سفید) جا خوش کرده است، اظهار کرد: این در حالی است که یکی از مسائل مهم در مبارزه با آفات نباتی تنوع سموم کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه محدود بودن سموم در درجه اول مقاومت آفت را به سموم به کار گرفته شده افزایش می دهد و در نهایت باقی مانده سموم را در محصول تثبیت می کند، تصریح کرد: از سال 86 که همه وظایف تامین و توزیع سموم کشاورزی به بخش خصوصی واگذار شده، تاکنون تنوعی در تولید سموم ایجاد نشده است.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران در خصوص دلایل این رکود در ثبت سموم جدید، اظهار کرد: با پیشرفت علم، انتظار می رفت سموم جدیدی نیز به سبد کشاورزان افزوده شود؛ چه بسا علت این تاخیر زمان بر بودن و یا عدم درخواست کشاورزان باشد.

صبحی ادامه داد: امروز سموم با کیفیت پایین تر در بازار جای سموم مرغوب را گرفته است و شرکت های برتر و صاحب نام حاضر به رقابت نیستند.

وی با بیان اینکه نیاز مبرم به تنوع در تولید سموم احساس می شود، افزود: جا دارد بخش خصوصی و دولتی در راستای ایجاد تنوع در سموم کشاورزی با توجه به علم روز، گام های مثبتی برای مبارزه با آفات نباتی بردارد و سموم جدید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد از متنوع نبودن سموم کشاورزی و عرضه محصولات بی کیفیت

انتقاد از متنوع نبودن سموم کشاورزی و عرضه محصولات بی کیفیت