مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 فروردین 1396 ساعت 04:462017-03-28سياسي

علی رضا محمد رضایی، فاطمه ناصری سیاق و اثر آن بر فهم و ترجمه قرآن کریم


اهمیت این پژوهش در اینست که از ارزش انفرادی و ترکیبی واژگان و جمله ها پرده برمی دارد و به مترجم هشدار می دهد که برای ترجمه درست، باید به مبانی نظری توجه داشت.

- چکیده یکی از راه های درک معنای درست واژگان و ترکیب های قرآن کریم و ترجمه و معادل یابی درست آن، توجه به سیاق است، چرا که قرینه های سیاقی، مشخص کننده معنا هستند.

سیاق در تفسیر واژه، تعیین معنای جمله، ترتیب نزول آیات، شناخت آیات مکی از مدنی، تعیین مرجع ضمیر، فهم کلمه یا جمله محذوف، و تعیین مصداق کلمه نقش بسزایی دارد.

اهمیت این پژوهش در اینست که از ارزش انفرادی و ترکیبی واژگان و جمله ها پرده برمی دارد و به مترجم هشدار می دهد که برای ترجمه درست، باید به مبانی نظری توجه داشت، سیاق کلام را شناخت و از میان معانی متعدد، معنایی را برگزیند که منظور اصلی گوینده را برساند.

لذا ضرورت دارد که به همنشینی واژگان قرآن، شرایط زمان نزول، و ترکیب ها دقت شود.

این پژوهش با تکیه بر منهج تحلیلی به توصیف انواع سیاق و تحلیل نمونه هایی از آیات شریفه قرآنی می پردازد تا مترجم و خواننده را به چراغ های راهنما و لزوم پایبندی به رعایت قانون ها و در نظر گرفتن شرایط متوجه کند.

مهم ترین نتایج حاکی از آنست که کلمات و آیات قرآن به صورت قاعده مند، با یکدیگر در ارتباطند و کیفیت چینش آنها و همایی واژگان، معن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علی رضا محمد رضایی، فاطمه ناصری سیاق و اثر آن بر فهم و ترجمه قرآن کریم

علی رضا محمد رضایی، فاطمه ناصری سیاق و اثر آن بر فهم و ترجمه قرآن کریم