مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 فروردین 1396 ساعت 19:552017-03-27بين الملل

خودداری آمریکا، انگلیس و. فرانسه از شرکت در مذاکرات منع تسلیحات هسته ای


آمریکا، انگلیس و فرانسه در میان حدود 40 کشوری هستند که در مذاکرات درباره پیمانی درخصوص منع تسلیحات هسته ای که قرار است روز دوشنبه در سازمان ملل متحد آغاز شود، - شرکت نخواهند کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما"؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی از نیویورک نوشت: نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد گفت آمریکا، انگلیس و فرانسه در میان حدود 40 کشوری هستند که در مذاکرات درباره پیمانی درخصوص منع تسلیحات هسته ای که قرار است روز دوشنبه در سازمان ملل متحد آغاز شود، شرکت نخواهند کرد.

هیلی در مصاحبه با خبرنگاران افزود کشورهایی که از شرکت در این مذاکرات صرفنظر کرده اند در عوض به پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (ان پی تی) متعهد هستند که سال 1970 به اجرا درآمد و هدف از آن جلوگیری از گسترش تسلیحات هسته ای و فناوری تسلیحات هسته ای است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد دسامبر سال گذشته با 113 رای موافق، 35 رای مخالف و 13 رای ممتنع قطعنامه ای را درخصوص آغاز مذاکرات درخصوص یک ابزار الزام آور به لحاظ قانونی برای ممنوعیت تسلیحات هسته ای تصویب کرد تا با استفاده از آن بتوان در جهت حذف کامل تسلیحات هسته ای گام برداشت و همه کشورهای عضو نیز در آن مشارکت داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودداری آمریکا، انگلیس و. فرانسه از شرکت در مذاکرات منع تسلیحات هسته ای

خودداری آمریکا، انگلیس و. فرانسه از شرکت در مذاکرات منع تسلیحات هسته ای