مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 فروردین 1396 ساعت 17:052017-03-27اجتماعي

لردگان شهر رنگ هاست


لردگان شهر رنگ ها، شهر دلیر مردان و شیر زنان بختیاری، شهر خوبان، بهشت گمشده ای که در جنوب شرقی استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهرستان لردگان یکی از شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری است، مردمان لردگان از لران بختیاری هستند و اقلیم لردگان نیمه مرطوب گرم با زمستان های نیمه سرد است.

این شهرستان در جنوب استان چهارمحال و بختیاری واقع است و از نظر موقعیت نسبی از سمت شمال به شهرستان های بروجن و اردل، از سمت جنوب به استان کهگلویه و بویراحمد و از سمت شرق به استان اصفهان و از غرب به استان خوزستان منتهی می شود.

لردگان در گذشته مرکز ایالت فردن بوده که به معنی مرکز ماوای اقوام لر زبان می باشد، ناصرخسرو قبادیانی در سفر نامه خود از لردگان(لردجان) نام به میان آورده است.

جوشش چشمه برم در مرکز شهر لردگان گردشگاه باهمین نام را به وجود آورده است،این چشمه پرآب علاوه بر تأمین آب کشاورزی یکی از سرشاخه های کارون به شمار می آید.

آبشار آتشگاه، چشمه سندگان، چشمه برم (لردگان و مالخلیفه)، چشمه خانی، جنگل های بلوط منطقه، مناطق زیبای ارمند و بارز و شوآر، پارک جنگلی چارطاقی منچ، پارک جنگلی پروز، حاشیه سد کارون4، حاشیه رودخانه خرسان از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهرستان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لردگان شهر رنگ هاست

لردگان شهر رنگ هاست