مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 فروردین 1396 ساعت 16:352017-03-27پزشكي

2 مشت "آجیل" در هفته بخورید


یک کارشناس ارشد تغذیه معتقد است، افراد برای پیشگیری از چاقی و سلامت جسم مجاز به مصرف دو مشت آجیل در هفته هستند.

سهیل عباسی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به افزایش مصرف تنقلات و شیرینی و آجیل در ایام نوروز، گفت: افراد برای پیشگیری از چاقی باید مراقبت ویژه ای در بحث تغذیه و رژیم غذایی خود داشته باشند.

عباسی، آجیل های خام را سالم تر دانست و افزود: در مصرف این نوع آجیل ها هم نباید زیاده روی کرد و توصیه می شود افراد به اندازه دو مشت در هفته آجیل مصرف کنند.

این کارشناس ارشد تغذیه تصریح کرد: آجیل از کالری بالایی برخوردار است و مصرف آجیل های شور می تواند به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت و فشارخون خطرآفرین باشد.

عباسی افزود: همچنین افراد مبتلا به بیماری کلیوی باید در خصوص مصرف آجیل بسیار محتاط باشند، زیرا آجیل فسفر و پتاسیم بالایی دارد که می تواند برای بیماران کلیوی دردسرساز شود.

وی در ادامه بهترین نوع شیرینی را شیرینی های نخودی دانست و خاطرنشان کرد: این نوع شیرینی ها نیز به اندازه خود قند و چربی دارند و باید مصرف آنها هم با محدودیت صورت گیرد.

عباسی میوه ها را سالم ترین گزینه پذیرایی در میهمانی های نوروزی عنوان کرد و افزود: توصیه می شود افراد دو تا حداکثر چهار واحد میوه (هر واحد به اندازه یک سیب یا پرتقال) مصرف کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 مشت "آجیل" در هفته بخورید

2 مشت "آجیل" در هفته بخورید