مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 فروردین 1396 ساعت 15:402017-03-27سياسي

دو دانشگاه در سین کیانگ دوره های آموزش زبان فارسی و اردو برگزار می کنند


همکاری روز افزون میان سین کیانگ و کشورهای فارسی زبان، نیازمند افراد بیشتری است که سطح پیشرفته از زبان فارسی تسلط داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری شین هوا از ارومچی، بر اساس اسناد دولتی که روز شنبه منتشر شد، دو دانشگاه در منطقه خودمختار اویغور در سین کیانگ چین دوره های آموزشی زبان فارسی و اردو در مقطع کارشناسی برگزار می کنند.

بر اساس این گزارش ، دانشگاه شیجی Shihezi و دانشگاه سین کیانگ به زودی در دو رشته زبان فارسی و اردو مدرک ارائه خواهند کرد و ثبت نام برای این دوره ها از تابستان در سراسر چین آغاز می شود.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی دانشگاه شیجی ، در حال حاضر زبان فارسی به عنوان رشته اصلی در شش دانشگاه چین تدریس می شود و کمتر از 500 نفر در چین به این زبان صحبت می کنند.

همکاری روز افزون میان سین کیانگ و کشورهای فارسی زبان در زمینه تجارت و مبارزه با تروریسم ، نیازمند افراد بیشتری است که سطح پیشرفته از زبان فارسی تسلط داشته باشند.

زبان اردو زبان رسمی پاکستان است.

چین و پاکستان سال 2013 ساخت کریدور اقتصادی چین-پاکستان به طول سه هزار کیلومتر جاده، خط آهن و طرح های انرژی را آغاز کردند که منطقه کاشغر در سین کیانگ را به بندر گوادر در جنوب غربی پاکستان متصل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو دانشگاه در سین کیانگ دوره های آموزش زبان فارسی و اردو برگزار می کنند

دو دانشگاه در سین کیانگ دوره های آموزش زبان فارسی و اردو برگزار می کنند