مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 فروردین 1396 ساعت 12:202017-03-26سياسي

آغاز جشن جهانی نوروز با حضور جهانگیری و ظریف


معاون اول رییس جمهوری نوروز را مبنای دیپلماسی فعال برای ساخت آینده مشترک توصیف کرد و گفت: نوروز می تواند به عنوان یک منبع زاینده و خلاق فرهنگی، سیاست، اقتصاد و اجتماع ما را به زیبایی سامان دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، اسحاق جهانگیری روز یکشنبه در جشن جهانی نوروز افزود: قرابت جغرافیایی، تاریخی، دینی، فرهنگی و هنری، زبان و ادبیات مشترک، نمادها و مفاخر مشترک و در کنار همه این ها سرنوشت مشترک، تهدیدها و فرصت های مشترک ایجاب می کند که ما با همگرایی هر چه بیشتر به زمینه های مناسب و افق های امیدبخش در هماهنگی ها و همکاری های منطقه ای و ملی بیشتر روی آوریم.

وی افزود: آینده مشترک را با دیپلماسی و مشارکت فعال همه ذی نفعان در هر حوزه و عرصه ای می سازند؛ نوروز می تواند مبنا و معیار این دیپلماسی فعال باشد.

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که جان مایه فرهنگی و اجتماعی نوروز حرمت نهادن به انسان و طبیعت و گسترش و تعمیق آموزه ها و باورهای اخلاقی است، اظهار کرد: مبانی و مفاهیم نهفته در این آیین، آن قدر فراوان است که دین مبین اسلام هم بر آن صحه می گذارد و تندباد حوادث ناگواری چون حمله مغول هم آن را به فراموشی نمی سپارد.

جهانگیری یادآور شد: در زمانه ما که اقلیم های فرهنگی در معرض خطر نابودی هستند، نوروز و فرهنگ منبعث از آن، اهمیتی دو چندان یافته و نق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز جشن جهانی نوروز با حضور جهانگیری و ظریف

آغاز جشن جهانی نوروز با حضور جهانگیری و ظریف