مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 فروردین 1396 ساعت 10:402017-03-26فرهنگي

نوروزگاه، مراسم فرهنگ و اقوام ایرانی در ارومیه+فیلم


مراسم سنتی نوروزگاه تا پایان تعطیلات هر روز در ارومیه برگزار می شود - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما" ،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اجرای جشن نوروزگاه رایکی از شعارهای اصلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری برای داشتن نوروزی متفاوت در سال 96 اعلام کرد وگفت :هدف از برگزاری نوروزگاه این است تا ما آداب و رسوم بومی و محلی مربوط به نوروز را که می رفت به بوته فراموشی سپرده شود، احیاء کنیم و آنرا به نسل جوان معرفی و منتقل سازیم.

جباری با اشاره به شعار آذربایجان غربی سرزمین اقوام و بهشت ایران زمین تصریح کرد: مراسم نوروزگاه به خوبی توانسته است نشانه های عملی شدن این شعار را برای مهمانان نوروزی نشان دهد.

جشن نوروزگاه علاوه بر ارومیه، در دیگر شهرها و نقاط استان از جمله: خوی، ماکو، مهاباد، محوطه تاریخی تپه حسنلو نقده و سایت تاریخی و جهانی تخت سلیمان تکاب اجرا می شود.

نوروزگاه در ارومیه از سوم فروردین ماه آغاز شده است و تا دهم فروردین ماه در محوطه مدرسه تاریخی 22 بهمن ارومیه واقع در خیابان امام ، از ساعت 17 تا 19 با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و آیینی برگزار می شود.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از عکس آثار مهم تاریخی ایران که در فهرست آثار جهانی ثبت شده اند و مراسم نوروز در کشورهای مختلف برپاشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوروزگاه، مراسم فرهنگ و اقوام ایرانی در ارومیه+فیلم

نوروزگاه، مراسم فرهنگ و اقوام ایرانی در ارومیه+فیلم