مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 فروردین 1396 ساعت 08:352017-03-26اجتماعي

از تخت جمشید آذربایجان چه می دانید؟


شهرستان هشترود اماکن تاریخی بکر و دیدنی را در خود جای داده است است که چشم هر بیننده ای را خیره می کند، طبیعتش چشم نواز است و انسان را شاداب می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تعطیلات نوروزی و تازه شدن طبیعت، فرصت بی نظیری برای ایرانگردی است که پیشنهاد می کنیم شهرستان هشترود در آذربایجان شرقی را حتماً در برنامه سفرتان قرار دهید و خاطره تکرار نشدنی را در دفتر خاطراتتان ثبت کنید.

شهرستان هشترود در فاصله 122 کیلومتری جنوب شرقی تبریز واقع شده و هشت رود مهم در آن جریان دارند که می توان به قرانقو، آیدوغموش، آجی چای، قلعه چای، قوری چای، اجیرلو چای، قره قیه و لیلان چای اشاره کرد.

این شهرستان به دلیل شکل سرزمینی خود، آب و هوای متغیری دارد؛ به طوری که بخش مرکزی آن دارای آب و هوای معتدل جلگه ای و کوهپایه ای است.

وسعت هشترود 1990 کیلومتر مربع بوده و درجنوب استان آذربایجان شرقی واقع شده است.

این شهرستان از شمال با شهرستان بستان آباد، از شرق با شهرستان میانه، از جنوب با شهرستان چاراویماق و از غرب نیز با شهرستان مراغه همسایه است.

وجود محوطه ها، قلعه ها وبناهای با ارزش تاریخی مانند مجموعه تاریخی بایزید بسطامی، مسجد جامع هشترود، مسجد لامشان و قلعه ذهاک هشترود را به یکی از شهرستان های مهم تاریخی در سطح استان و حتی کشور تبدیل کرده است، به طوری که امروز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از تخت جمشید آذربایجان چه می دانید؟

از تخت جمشید آذربایجان چه می دانید؟