مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 فروردین 1396 ساعت 08:252017-03-26اقتصادي

قدمی در کوچه پس کوچه های کهن نراق


معماری اصیل ایرانی هنوز با صلابت خاص خود در پیچ و خم کوچه های تاریخی اش خودنمایی می کند و عطر پرسیاوشان در کوچه های شاهکار قجری و آب و هوای مطبوع در کنار طعم شیرین جوزغند و لذت خرید از بازار شمس السلطنه پکیج کاملی برای گردشگری در ایام نوروز 96 در نراق مهیا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهر تاریخی نراق در استان مرکزی و در 15 کیلومتری دلیجان قرار دارد، این شهر که در مسیر دلیجان به مشهد اردهال و کاشان واقع شده به علت قرارگیری در میان کوه ها، دارای آب و هوای کوهستانی و دلپذیر است.

این شهر با قدمتی چند هزار ساله قابلیت جذب گردشگران مختلف و با سلیقه های متفاوت را دارد.

وجه تسمیه در مورد نام نراق گروهی بر این باورند که نام نراق از ستاره ای گرفته شده است و گروهی دیگر معتقدند که نراق به معنای نر یا نره که به معنای برآمدگی و بلندی زمین است.

شاید به لحاظ اینکه سلطان آباد (اراک) را به نام عراق می شناختند و شهر نراق در بلندترین نقطه عراق عجم قرار داشت آن را نر عراق یا نره عراق نام نهادند و به مرور زمان، نر عراق در اثر ساده سازی به نراق تغییر نام یافت.

پیشینه نراق از قدمت تاریخی بالایی برخوردار است.

برخی مورخان، تاریخ شکل گیری این شهر را قبل از اسلام می دانند و معتقدند در ابتدا 17 روستای در مجاورت هم در این ناحیه وجود داشته است که اهالی آنها ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدمی در کوچه پس کوچه های کهن نراق

قدمی در کوچه پس کوچه های کهن نراق