مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 فروردین 1396 ساعت 15:102017-03-25سياسي

روزی نو و روزگاری نو


نوروز از آیین های باستانی و ملی ایرانیان و میراث گرانبهای نیاکان این سرزمین کهن است که جایگاه مهم و با ارزشی نزد مردم ایران دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما،" جشن نوروز برابر با اول فروردین ماه هجری خورشیدی آغاز می شود و از کهن ترین و با شکوه ترین یادگارهای دوران ایران باستان است.

این جشنها که با آغاز فصل بهار و بیداری طبیعت آغاز می شود همان حرکتی است که از یک فرهنگ ملی سرچشمه گرفته و در حال تبدیل شدن به یک "نماد جهانی" است.

عید نوروز و جشن های سال نو نزد ما ایرانیان از اصالت و فرهنگ عمیقی برخوردار است و هم زمانی آن با حیات هستی و جان گرفتن مجدد زمین در فصل زیبای بهار موجب تمایز این جشن در میان اعیاد سال نوی اقوام و ملل مختلف گردیده است و به حق می توان گفت که این آیین باستانی، فراتر از تجدید خاطره یک تمدن، و حتی حلقه پیوند گذشته، حال و آینده است.

سرچشمه ی نوروزمنشاء و زمان پیدایش نوروز به درستی معلوم نیست، اما این جشن قدمتی سه هزار ساله دارد و قدیمی ترین آیین ملی در جهان به شمار می رود.

در برخی از متون کهن ایران از جمله شاهنامه فردوسی و تاریخ طبری، جمشید و در برخی دیگر از متون کیومرث به عنوان پایه گذار نوروز معرفی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزی نو و روزگاری نو

روزی نو و روزگاری نو