مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 فروردین 1396 ساعت 23:502017-03-24بين الملل

دادخواست شرکت های بیمه علیه عربستان سعودی برسر حملات 11 سپتامبر


به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما"؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی از نیویورک به قلم جاناتان استمپل نوشت : عربستان سعودی با دادخواست شش میلیارد دلاری مجدد دهها بیمه گر روبرو است که تلاش می کنند عربستان پاسخگوی خسارات جانی و مالی ناشی از حملات 11 سپتامبر سال 2001 باشد.

این دادخواست که روز پنجشنبه در دادگاه بخش آمریکا در منهتن تنظیم شد جدیدترین بخش از تلاش ها برای پاسخگویی عربستان سعودی برسر حملات 11 سپتامبر است که براثر آن حدود سه هزار نفر کشته شدند.

شرکت های بیمه لیبرتی میوچوآل Liberty Mutual ، سافکو Safeco و لویدز Lloyd s عربستان سعودی و یک موسسه خیریه دولتی این کشور را به تامین مالی و دیگر حمایت ها از اسامه بن لادن و القاعده برای انجام دادن این حملات متهم کردند.

دولت عربستان سعودی مدعی است در حملات 11 سپتامبر دخالتی نداشته است.

وکلای دولت عربستان سعودی و این موسسه خیریه از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده اند.

صدها نفر از اعضای خانواده ها و بستگان افراد کشته شده در حملات 11 سپتامبر نیز روز دوشنبه در دادگاه فدرال منهتن از عربستان سعودی شکایت کردند تا بتوانند از قانونی استفاده کنند که سال گذشته در کنگره آمریکا تصویب شد و به خانواده های قربانیان اینگونه حملات در خاک آمریکا اجازه می دهد عاملان چنین حملاتی را تحت پیگرد قرار دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادخواست شرکت های بیمه علیه عربستان سعودی برسر حملات 11 سپتامبر

دادخواست شرکت های بیمه علیه عربستان سعودی برسر حملات 11 سپتامبر