مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 فروردین 1396 ساعت 09:102017-03-23سياسي

امکان مطالبه اجرت المثل با هدف حمایتی وضع شده است


مشروح مذاکرات مجلس در خصوص تصویب قانون اجرت المثل روشن می سازد که هدف از به رسمیت شناختن امکان مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت در نظام حقوقی ایران، - حمایت از زنانی بوده که به ناحق توسط شوهران شان طلاق داده می شوند و پشتوانه اقتصادی و عاطفی خویش را از دست می دهند تا برای آنها راهکار حمایتی وضع کند.

مهدی براکه پور در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه به طور کلی مقوله اجرت المثل در برابر اجرت المسمی در قراردادها ریشه در الزامات خارج از قرارداد و مسئولیت غیرقراردادی شهروندان دارد، اظهار کرد: اجرت المثل 16 مرتبه در متن قانون مدنی آمده است.

با عنایت به مفهوم لغوی و اصطلاحی اجرت المثل، باید آن را دستمزد و عوض منافع در مقابل استیفای منافع بدون آنکه ضمن عقد یا پیمان مورد تراضی قرار بگیرد، دانست.

برای مثال اگر آمر، کارگری را برای انجام امور منزل استخدام کرده ولی اجرت او را معین نکند، پس از اتمام آن عمل، کارگر مستحق اجرتی شبیه و مانند آن عمل خواهد بود که اجرت المثل نامیده می شود.

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: اجرت المثل ایام زوجیت زوجه نیز از این مفهوم دور نمانده است؛ چنانچه قانونگذار در ماده واحده الحاق یک تبصره به ماده 336 قانون مدنی استحقاق زوجه به مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت را با استیفا از عمل غیرتوجیه نموده و با تحقق شرایطی زوجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان مطالبه اجرت المثل با هدف حمایتی وضع شده است

امکان مطالبه اجرت المثل با هدف حمایتی وضع شده است