مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 اسفند 1395 ساعت 12:502017-03-20سياسي

اهمیت و نقش شوراها براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران


تشکیل شوراها به عنوان یکی از برنامه های اصلی انقلاب اسلامی در دوران مبارزه نیز از سوی حضرت امام خمینی(ره) مطرح بوده و این موضوع به یکی از خواسته های مردم در طول دوران مبارزات انقلابی تبدیل شده بود.

- پژوهش خبری صدا وسیما:با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 1357 تلاش پیگیر عوامل موثر برای گنجاندن شوراها به عنوان ارکان مهم انقلاب اسلامی بر اساس آیات قرآن کریم و احادیث و سیره ی پیامبر اکرم (ص) و ائمه ی معصومین(ع) پیگیری و انجام گرفت.

گفتنی است تشکیل شوراها به عنوان یکی از برنامه های اصلی انقلاب اسلامی در دوران مبارزه نیز از سوی حضرت امام خمینی(ره) مطرح بوده و این موضوع به یکی از خواسته های مردم در طول دوران مبارزات انقلابی تبدیل شده بود.

در روش شورایی، مشارکت مردم در بدنه حاکمیت بیش از پیش توسعه یافته و نیازهای جامعه از طریق خود مردم پیگیری و پاسخ گفته می شود.

در قوانین جمهوری اسلامی ایران شوراها به عنوان سازمان های محلی که دارای شخصیت حقوقی می باشند، همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی پیش بینی شدند تا برنامه ها با سرعت بیشتری حاصل گردد.

حضرت امام خمینی(ره) در نهم اردیبهشت 1358 طی نامه ای به شورای انقلاب تأسیس چنین سازمانی را مورد تأکید قرار دادند: در جهت استقرار حکومت مردمی در ایران و حاکمیت مردم به سرنوشت خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت و نقش شوراها براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

اهمیت و نقش شوراها براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران