مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 اسفند 1395 ساعت 09:552017-03-20اجتماعي

توصیه های زیست محیطی برای مسافران نوروزی


یک فعال حوزه محیط زیست برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی در ایام نوروز، رعایت نکاتی را به مسافران نوروزی توصیه کرد.

حسین عبیری گلپایگانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مسافران و گردشگران از نوشتن یادگاری بر روی تنه درختان و آثار باستانی جدا خوداری کنند چون این عمل باعث خشک شدن درختان و از بین رفتن طبیعت و آثار باستانی می شود.

وی افزود: همچنین در هنگام حضور در طبیعت از کندن بوته ها و خارها و همچنین آتش زدن آنها جدا خوداری شود و برای تهیه چای و پخت غذا باید از گاز پیک نیکی و یا زغالی که از قبل تهیه شده است استفاده شود.

وی به مسافران نوروزی توصیه کرد که برای بستن طناب تاب به درختان از درختان جوان و کم سن و سال که باعث شکستن آنها می شود خوداری کنید همچنین در هنگام استفاده از آب برای خوردن و شست و شو از آلوده کردن آب های روان مانند چشمه ، نهرها ، کانال ها، رودخانه ها و همچنین آب های ساکن مانند آب سدها، دریاچه ها و برکه ها پرهیز کنید.

وی افزود: برای شست و شو حتما از مواد شوینده استاندارد که برای محیط زیست ضرری ندارد استفاده شود، همچنین مسافران نوروزی که می خواهند در طول سفر، شب ها را در مناطق طبیعی و چادر سپری کنند حتما باید محل انتخاب شب مانی خود را در نزدیک پارک ها و یا محل های که سرویس بهداشتی عمومی دارد انتخاب کنند، چون رها کردن فضو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های زیست محیطی برای مسافران نوروزی

توصیه های زیست محیطی برای مسافران نوروزی