مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 اسفند 1395 ساعت 03:562017-03-20سياسي

مروری بر جایگاه زن در اسلام عزت زن در تناسب حقوقی و نه تشابه


نظام حقوق زن و مرد هر دو بایستی با تکیه گاه اصیل و آرمانی بر اساس اهداف نهایی خلقت زن و مرد در دنیا و آخرت سنجیده شود تا بتوان قضاوتی درست درباره فراتری یا فروتری نظام حقوقی هر یک داشت.

- حضرت فاطمه سلام الله علیها در دوره کوتاه زندگی خود، درس های بزرگی از نقش و اهمیت زن مسلمان را در تاریخ به جا گذاشته اند.

فاطمه زهرا (س)، در مقام اسوه زنان مسلمان، نگاه اسلام به زن را در حوزه خانه و خانواده، جامعه و سیاست معرفی می کنند و در جامعه ای که حق حیات زنان، دستاویز افتخارات جاهلانه مردان بود، فصل درخشانی از نگاه مترقی و انسان دوستانه اسلام به زن را برای جامعه امروز که مدعی دفاع از حقوق زن است، به یادگار می گذارند.

با این همه چندین دهه است که دیدگاه اسلام درباره زن از سوی مدعیان غربی حقوق زن همواره زیر سؤال می رود و از این رو ضرورت دارد هر از چندی دیدگاه اسلام درباره زن را یادآوری کرد و به این شبهات پاسخ داد.

در این مطلب به اعادی از این موضوع می پردازیم: اسلام مکتب مهرورزی و رحمت است و زن با دارا بودن رسالت مادری و همسری از ارزش و اهمیت والایی در نظام تربیتی و حقوقی اسلام برخوردار است.

این اهمیت تا بدان جاست که خداوند در قرآن، همسر فرعون را به عنوان الگوی مومنان معرفی می کند؛ در عفیف بودن، دختران شعیب را مثال می زند؛ در اندیشه ورزی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر جایگاه زن در اسلام عزت زن در تناسب حقوقی و نه تشابه

مروری بر جایگاه زن در اسلام عزت زن در تناسب حقوقی و نه تشابه