مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1395 ساعت 17:352017-03-11سياسي

برگزاری مراسم تبرسوزان در روستاهای آزادشهر


همزمان با هفته منابع طبیعی، اهالی روستاهای قشلاق و رودبار شهرستان آزادشهر امروز 21 اسفند اقدام به سوزاندن تبرهای خود کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به منظور مبارزه با عوامل تخریب جنگلها و مراتع، اهالی این دو روستا در اقدامی نمادین دور هم جمع شدند و تبرهای خود را سوزاندند و در ادامه به اتفاق یکدیگر، اقدام به غرس نهال کردند.

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آزادشهر در این مراسم ضمن تقدیر از حضور صمیمی اهالی هر دو روستا در این اقدام نمادین، اظهار کرد: برای حفظ درختان که یک نعمت خدادادی هستند، بیش از پیش نیاز به عزم جدی است و با توجه به مشکلات و چالش های پیش رو، مساعدت مردم باعث کاهش اثرات این مشکلات، چالش ها و بلایای طبیعی خواهد شد.

عجم نوروزی تصریح کرد: نمونه ای از مشکلات، بروز سیل به عنوان یکی از دلایل تخریب پوشش گیاهی است.

وی به فعالیت هایی که در این اداره در زمینه پیشگیری از بروز سیل در این دو روستا انجام شده، اشاره کرد و اقدامات بیولوژیک مانند نهالکاری را مکمل پروژه های عمرانی آبخیزداری و در جهت کاهش فرسایش و اثرات مخرب سیل عنوان کرد.

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آزادشهر خاطرنشان کرد: این قبیل فعالیت ها به منظور ایمن کردن روستا در برابر قهر طبیعت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری مراسم تبرسوزان در روستاهای آزادشهر

برگزاری مراسم تبرسوزان در روستاهای آزادشهر