مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1395 ساعت 13:462017-03-05اقتصادي

کشت محصولات تراریخته بر روی کاهش مصرف سم اثری ندارد


مشکل مصرف سم با کشت محصولات تراریخته حل نمی شود ممکن است در سال های اولیه حل شود؛ اما در بلند مدت خیر.

- اخبار دانشگاهی را از کانال اخبار دانشگاهی SNN.

ir" دنبال کنید به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجو "از مشهد، امروز عباسی در همایش ملی آب و زندگی که توسط انجمن علمی دانشگاه فردوسی مشهد در دانشکده کشاورزی این دانشگاه برگزار شد، گفت: طبق آمار جهانی در سال 2004 حدود 500 هزار هکتار کشت تراریخته وجود داشت که این آمار در سال 2005 به سه و یک دهم میلیون هکتار رسید.

وی ادامه داد: از سال 2010 تا 2016 در کشورهای توسعه یافته حالت ثبات و حتی کاهش در تولید محصولات تراریخته مشاهده می کنیم که قابل تامل است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به این نکته که نیازهای ما را آمار دنیا تامین نمی کند، بلکه خودمان تامین می کنیم، ابراز دانشت: ما به مسئولان خود در زمینه آمار اعتماد داریم؛ مسئولان می گویند که ما کشت تراریخته در کشور نداریم و این در حالی است که طبق سایت Isaaaآمار دیگری ارائه شده است که ما سخنان مسئولان خود را می پذیریم، البته این تناقض ها دردیگر کشورهای نیز وجود دارد.

وی با بیان این مطلب که 97 درصد محصولات تراریخته دنیا را تنها چهار محصول دربر می گیرند، تصریح کرد: مقاومت در برابر آفت کش ها و علفکش ها، مقاومت در برابر آفت، کاهش مصرف سم و افزایش عملک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت محصولات تراریخته بر روی کاهش مصرف سم اثری ندارد

کشت محصولات تراریخته بر روی کاهش مصرف سم اثری ندارد