مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1395 ساعت 04:552017-03-05فناوري

فایده شبکه ملی اینترنت چیست؟


شبکه ملی اطلاعات یا طرحی که پیش از این با تعابیر مختلفی همچون اینترنت ملی از آن یاد شده بود، ضریب نفوذ دسترسی به اینترنت را در حالی ارتقا می دهد که با اجرای فاز سوم این طرح متوسط سرعت دسترسی به پهن باند ثابت به 5 مگابیت، - پهن باند سیار به 4 مگابیت بر ثانیه خواهد رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیش از 10 سال از طرح موضوع لزوم دسترسی به شبکه ملی اطلاعات می گذرد طی این مدت اگرچه همواره از این طرح به عنوان مهم ترین تکلیف حوزه فاوا نام برده می شد، اما همچنان اجرای آن با اما و اگرهایی همراه بود.

حال پس از سال ها دو فاز اول این شبکه به سرانجام رسیده و مسوولان تاکید دارند این شبکه مانند انسانی است که اندام های آن به تدریج با رشد و بلوغ مواجه می شود.

بدین ترتیب در هفته دولت امسال فاز اول این شبکه افتتاح شد تا به گفته مسوولان ضریب نفوذ دسترسی پهن باند ثابت خانگی به 40 درصد و دسترسی به پهن باند سیار به 30 درصد برسد.

اما این ضریب نفوذ در فاز دوم این شبکه که دهه فجر امسال رونمایی شد در بخش های ثابت و سیار به ترتیب تا 60 و 35 درصد افزایش یافت و حال گفته می شود با اجرای فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در اردیبهشت ماه سال 1396 این رقم به 65 درصد در زمینه ی پهن باند ثابت و 40 درصد در زمینه پهن باند همراه برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فایده شبکه ملی اینترنت چیست؟

فایده شبکه ملی اینترنت چیست؟