مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1395 ساعت 12:252017-03-04اقتصادي

تامین 40 درصد از غذای مردم جهان در اراضی فاریاب


معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که حدود 40 درصد از غذای مردم جهان در اراضی فاریاب تولید می شود که 13 درصد آنها دارای سامانه زهکشی است و در ایران تا چند سال آینده 350 هزار هکتار به اراضی زهکشی شده اضافه می شوند.

- وی افزود: سطح زیر کشت اراضی فاریاب جهان در سال 2012 به 324 میلیون هکتار رسیده و ایران با حدود 8.

7 میلیون هکتار پنجمین رتبه را در جهان از آن خود کرده است که اگر مقدار سرانه زمین های فاریاب در نظر گرفته شود، ایران به مقام نخست جهانی می رسد.

از سوی دیگر اراضی فاریاب به ویژه در مناطق خشک و نیمه خشک جهان در معرض شور و زهدار شدن قرار دارند که برآورد شده از این راه سالانه 2 تا 4 میلیون هکتار از اراضی فاریاب جهان از چرخه بهره برداری خارج می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اعزامی ایسنا به خوزستان، علی مراد اکبری در سیزدهمین همایش بین المللی زهکشی اظهار کرد: در دنیا حدود 40 درصد از غذای مردم جهان از اراضی فاریاب (اراضی که با آب قنات و رود آبیاری می شود و دیم نیست) تولید می شود که از این میزان حدود 13 درصد دارای سامانه زهکشی هستند.

ابداع قنات توسط ایرانیان جلوگیری از زهدار شدن اراضی توسط این سازه بیانگر ضرورت زهکشی از گذشته های دور در ایران است و بنا بر عقیده سازمان خوار و بار و کشاورزی جهانی (فائو) قدمت زهکشی به 9000 سال پیش در بین النحرین بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین 40 درصد از غذای مردم جهان در اراضی فاریاب

تامین 40 درصد از غذای مردم جهان در اراضی فاریاب