مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1395 ساعت 11:312017-02-12پزشكي

متخصص پوست مطرح کرد راه های پیشگیری از ایجاد چین و چروک صورت


چین و چروک پوست می تواند به دلایل مختلفی همچون سیگار کشیدن، عادات نامناسب تغذیه ای، خواب ناکافی و استرس زیاد ایجاد می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از"، امیر هوشنگ احسانی، با بیان اینکه ژنتیک و عوامل محیطی در ایجاد چین و چروک پوست موثر است، افزود: از عوامل محیطی موثر بر چین و چروک پوست می توان به مواردی مثل سیگار کشیدن، عادات نامناسب تغذیه ای، خواب ناکافی، استرس زیاد اشاره کرد.

وی ادامه داد: البته اثر ژنتیک قابل پیشگیری نیست؛ اما می توان از عوامل محیطی پیشگیری کرد یا حداقل شدت و حدت آن را کم کرد.

البته افزایش سن هم غیر قابل اجتناب است.

این متخصص پوست در شبکه رادیویی سلامت به اشکال اصلی ایجاد چین و چروک پوست اشاره و بیان کرد: پوست از سه لایه اپیدرم (لایه بیرونی)، درم (زیر پوست) و هیپودرم یا چربی پوست تشکیل شده است.

اشکال اصلی، مربوط به قسمت دوم است.

بافت درم از پروتیین هایی که مهمترین آن کلاژن و بعد پروتیین الاستین است، تشکیل شده؛ افزایش سن، ژنتیک و عوامل محیطی بر این لایه اثر می گذارد.

وی با بیان اینکه بافت کلاژن به استحکام پوست کمک می کند، تاکید کرد: بافت الاستین خاصیت انعطاف پذیری پوست را ایجاد می کند.

با افزایش سن، سلول هایی که سازنده کلاژن و استین هستند، فعالیت شان کاهش می یابد و در نتیجه بافت کلاژن و الاستین هم کم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متخصص پوست مطرح کرد راه های پیشگیری از ایجاد چین و چروک صورت

متخصص پوست مطرح کرد راه های پیشگیری از ایجاد چین و چروک صورت