مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1395 ساعت 11:452017-01-30پزشكي

شدت بروز بیماری های عصبی، سرخوردگی و مشکلات روانی بین معتادان بیشتر است


استاد دانشکده روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می گوید: در رابطه با بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باید مردم و مسوولان به این باور برسند که اعتیاد به مصرف مواد مخدر و روان گردانها دارای مشکلات جسمی، - روانی و اجتماعی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احمد رضا بهرامی افزود: افرادی که موادمخدر مصرف می کنند مسائل و مشکلات درونی ذهنی دارند و در مقابل امری که چندان مشکل و ناراحت کننده نیست سریعا و در حد زیاد ناراحت ، عصبانی و آزرده می شوند و به صورت منطقی با آن برخورد نمی کنند.

وی اظهار کرد: این افراد می خواهند همه مسائل ، طبق میل و یا خواسته آنها باشد و اگر در مساله ای چنین وضعیتی نباشد موجب رنجش آنها می شود.

بهرامی، شدت بروز بیماری های عصبی، سرخوردگی و مشکلات روانی را در افرادی که مواد مخدر مصرف می کنند ، بسیار بالا دانست و ادامه داد: برای مقابله با اعتیاد در وهله اول باید توانایی های فردی را ارتقا بخشید تا شخص بتواند در مواقع خطر، خود را از چنگال اعتیاد دور سازد.

به گفته وی، در بین عوامل فردی حفاظت کننده می توان از مهارت های زندگی بهره برد ، مهارتهای زندگی طیف وسیعی از توانایی ها هستند که مسلح شدن به هر یک از آنها شخص را در مراحل مختلف زندگی یاری خواهد داد تا با قدرت بیشتری در برابر مشکلات مقاومت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شدت بروز بیماری های عصبی، سرخوردگی و مشکلات روانی بین معتادان بیشتر است

شدت بروز بیماری های عصبی، سرخوردگی و مشکلات روانی بین معتادان بیشتر است