مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1395 ساعت 23:262017-01-24سياسي

رییس کل دادگستری کرمان: 359 شورای حل اختلاف کرمان تنها یک قاضی ویژه دارد


359 واحد شورای حل اختلاف استان تنها یک قاضی ویژه دارد که اخیراً ابلاغ قضایی گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از جیرفت، یدالله موحد عصر امروز در همایش اعضای شوراهای حل اختلاف جنوب استان کرمان اظهار داشت: کرمان پهناورترین استان کشور با 3 میلیون نفر جمعیت است که یک سوم جمعیت آن در منطقه جنوب سکونت دارند.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان در حال حاضر 29 حوزه قضایی فعال، 18 دادگستری و پنج دادگاه بخش در شهرستان‎ها وجود دارد، بیان داشت: همچنین 9 حوزه قضایی در منطقه جنوب وجود دارد که شش حوزه آن دادگستری و سه حوزه هم دادگاه بخش است.

فعالیت 300 نفر قاضی در استان کرمان موحد با بیان اینکه در کنار این واحدهای قضایی در کل استان کرمان 359 واحد شورای حل اختلاف فعال وجود دارد، تصریح کرد: در بخش قضایی این استان 300 نفر قاضی و یک‎هزار و 100 نفر کارمند در حال فعالیت هستند.

وی افزود: به ازای هر 10 هزار نفر یک قاضی داریم در حالی که سرانه کشور هر 8 هزار نفر یک قاضی است و همچنین به ازای هر 2 هزار و 800 نفر یک کارمند دادگستری داریم که از نظر کارمند قضایی نیز جزو رتبه‎های پایین کشوری به شمار می‎‎رویم به طوری که رتبه 24 کشور را دارا هستیم.

حضور 1505 نفر دبیر و عضو در شوراهای حل اختلاف موحد با توجه به اینکه یک‎هزار و 505 نفر دبیر و اعضای شوراهای حل اختلاف در سطح استان ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس کل دادگستری کرمان: 359 شورای حل اختلاف کرمان تنها یک قاضی ویژه دارد

رییس کل دادگستری کرمان: 359 شورای حل اختلاف کرمان تنها یک قاضی ویژه دارد