مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1395 ساعت 14:152017-01-24اقتصادي

سدها چشم انتظار فروردین


وضعیت منابع آبی کشور وخیم است اما آنطور که پیش بینی می شود در ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت میزان بارندگی ها مطلوب خواهد بود و شاید از این طریق بتوان کسری ورودی آب به سدها را جبران کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس اعلام هواشناسی علی رغم اینکه در سه ماه آتی میزان بارندگی ها افزایشی خواهد بود اما میزان دما یک تا 1.

5 درجه سانتیگراد نسبت به وضعیت نرمال بیشتر پیش بینی شده است با این وجود وزارت نیرو انتظار دارد که وضعیت نابه سامان منابع آبی با شرایط بارندگی ماه های آینده جبران شود.

بر اساس آمار ارائه شده میزان کل بارندگی در کشور تا کنون 53 میلی متر ثبت شده و این در حالی است که سال گذشته میزان بارش ها 127 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه امسال 2.

5 برابر بوده است.

این آمار گویا این است که میزان بارش های امسال تا این تاریخ نسبت به سال گذشته 58 درصد و نسبت به درازمدت 42 درصد منفی بوده به طوری که در حوزه خلیج فارس و دریای عمان میزان بارش ها با 51 درصد کاهش و در حوزه دریای خزر هشت درصد و در دریاچه ارومیه 10 درصد کاهش داشته است.

علاوه بر این به جز در شش استان مابقی استان ها به شدت با کاهش بارندگی روبه رو بوده اند، تاجایی که در استان فارس 78 درصد، کرمانشاه 54 درصد، خوزستان 54 درصد، ایلام 48 درصد، کردستان 36 درصد، کهکیلویه و بویراحمد 46 درصد و در استان هر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سدها چشم انتظار فروردین

سدها چشم انتظار فروردین