مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1395 ساعت 13:552017-01-23اقتصادي

افزایش کشت گلخانه ای در فارس + فیلم


مدیر باغبانی جهاد کشاورزی از افزایش کشت گلخانه ای سبزی و صیفی در استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداو سیما" ، مرکز فارس ، مجیدرضا پاکاری ، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس با اشاره به افزایش 65 درصدی کشت گلخانه ای سبزی و صیفی استان در مقایسه با پارسال گفت : ایجاد گلخانه برای تولید محصولات کشاورزی به دلیل امکان کنترل عوامل تأثیرگذار محیطی همچون تغییرات دمایی، جلوگیری از پدیده های سرمازدگی وگرمازدگی و همچنین استفاده بهینه از منابع آب و خاک، سوخت و دیگر نهاده های کشاورزی بسیار حایز اهمیت است.

مجید رضا پاکاری افزود: 200 هکتار سطح کشت گلخانه های در استان فارس شامل سبزی و صیفی ( خیار ، گوجه فرنگی و انواع فلفل )، گل و گیاهان زینتی ، توت فرنگی و همچنین گیاهان دارویی (به لیمو، آلوئه ورا) است.

به گفته وی عمده این محصولات در شهرستان های شیراز، سپیدان ، لار ، لامرد، مرودشت ، جهرم ، فسا ، گراش ، داراب و کازرون تولید می شود.

وی افزود: با ایجاد گلخانه همچنین امکان استفاده مناسب از کود، سم و در نهایت تولید در خارج از فصل و ارائه محصول یک دست در زمان نیاز بازار فراهم می شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس گفت : به کارگیری روش کشت متراکم در گلخانه ها با وجود بحران خشکسالی چند سال اخیر که بسیاری از مناطق مستعد کشاورزی را از حیطه استفاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش کشت گلخانه ای در فارس + فیلم

افزایش کشت گلخانه ای در فارس + فیلم