مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1395 ساعت 12:352017-01-23فرهنگي

تازه ترین شرح مثنوی مولانا رونمایی شد


ناهید عبقری در رونمایی از تازه ترین شرح مثنوی گفت: این شرح عظیم مجموعه ای از پژوهش های علمی و روان نویسی شده است که شامل جست وجویی دقیق در شکل گیری اندیشه های معرفتی مولاناست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این مولاناپژوه در نشست رونمایی از تازه ترین شرح مثنوی با عنوان شرح مثنوی معنوی با نگاهی تطبیقی به مبانی عرفان نظری که در محل مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال شرق کشور برگزار شد، اظهار کرد: این کتاب به بررسی زندگی مولانا، سرزمین آناتولی صغیر، اوضاع فرهنگی عصر مولانا و همچنین ادیبان و بزرگان معاصر وی می پردازد.

او افزود: این کتاب محصول اندیشه مولانا جلال الدین محمد بلخی رومی است که 800 سال پیش در خراسان بزرگ پا به عرصه هستی نهاد و به حدی از بلوغ فکر و شکوفایی اندیشه رسید که برای دو کتاب بی بدیل او، یعنی مثنوی و دیوان کبیر، نمی توان از نظر حجم و معانی بلند، نظیری یافت.

وی خاطرنشان کرد: مثنوی، کتاب تعلیمی مکتب عرفانی مولانا و در واقع یک کتاب جامع با نگرش اسلامی دین باور عمیق است که در آن به نقش سازنده آگاهی یعنی تکامل جان آدمی پرداخته است.

این نویسنده ادامه داد: در همین راستا جامعه شناسی و همچنین خودشناسی از منظر عرفان مورد بررسی قرار می گیرد که در واقع آسیب شناسی تعاملات درونی هر شخص با خود و اجتماع اوست و در ارتباط با این امر نیز به ساختار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تازه ترین شرح مثنوی مولانا رونمایی شد

تازه ترین شرح مثنوی مولانا رونمایی شد