مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1395 ساعت 03:112017-01-21بين الملل

فخرالدین اسدی چشم انداز حرکت مارپیچی ترامپ در قبال برجام


اظهارات ترامپ در خصوص اینکه وی نمی گوید با برجام چه برخوردی خواهد کرد، از یک سو ناشی از سردرگمی او در قبال توافق هسته ای با ایران است و از سوی دیگر، - نشان دهنده عدم تمایل وی نسبت به پایبندی به توافقی مشترک است سرانجام دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور ایالات متحده آمریکا سوگند یاد کرد و راهی کاخ سفید شد! مقامات دولت اوباما در روزهای آخر حضور خود در کاخ سفید، بر لزوم حفظ برجام به عنوان دستاوردی بزرگ تاکید کردند.

جان کری وزیر امور خارجه دولت اوباما که در مذاکرات هسته ای نیز نقشی پررنگ داشت،به ترامپ در خصوص خروج از برجام و عواقب جبران ناپذیر آن هشدار داد.

کری در این خصوص گفت: "قول می دهم که دوستان و متحدان ما که برای دستیابی به این توافق مذاکره کردند، با هم هم پیمان خواهند شد - و روسیه، چین، آلمان، فرانسه و بریتانیا خواهند گفت، این توافق خوبی است و ما می خواهیم آن را نگاه داریم.

ایران هم آن (برجام) را نگاه خواهد داشت.

" کری در ادامه تصریح کرد خروج کشورش از توافق هسته ای چندجانبه با ایران صدمات جبران ناپذیری به اعتبار واشنگتن در دنیا وارد خواهد کرد.

وی با لحنی مزاح آمیز گفت در صورتی که دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب این کشور توافق هسته ای ایران را لغو کند، دولتش بیش از یکی دو سال دوام نخواهد آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فخرالدین اسدی چشم انداز حرکت مارپیچی ترامپ در قبال برجام

فخرالدین اسدی چشم انداز حرکت مارپیچی ترامپ در قبال برجام