مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1395 ساعت 07:052017-01-20سياسي

توصیه هایی درخصوص چگونگی مدیریت روانی اخبار حادثه پلاسکو


معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت توصیه هایی را درباره چگونگی مدیریت روانی اخبار حادثه توسط مردم و رسانه ها ارائه کرد.

- علی اسدی در گفت وگو با ایسنا، درباره ضرورت مدیریت روانی اخبار حادثه توسط مردم و رسانه ها توضیح داد و گفت: مردم می توانند با عدم پخش تصاویر و صحنه های ناگوار و دلخراش حادثه از طریق شبکه های مجازی در کاهش استرس دیگران و آرامش جامعه موثرباشند.

همچنین باید از تلگرام خود برای اطلاع رسانی مثبت مثل اصلاح اخبار نادرست، دادن پیام های آرام بخش، حضور به موقع نیروهای امدادگر، اورژانس و مسئولان استفاده کنند.

وی افزود: بهتر است از بحث و گفت وگو درباره اخبار ناخوشایند در جمع ها و گروه ها و بیان و انتشار اخبار نادرست و نامطمئن به ویژه تعداد مصدومان و فوتی ها در بین مردم خودداری شود.

مهمترین کمک سلامت روان در شرایط بحران، ارائه اطلاعات و اخبار صحیح است.

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت به مردم توصیه کرد: در مورد حادثه به صورت هیجانی صحبت نکنید و اگر در اطراف شما افرادی مبتلا به بیماری های جسمی و روانی هستند، از دادن اخبار حوادث به آنها خودداری کنید.

اسدی همچنین با اشاره به تاثیر رسانه ها در کاهش بار آسیب روانی ناشی از این حوادث، اظهار کرد: رسانه ها به ویژه روزنامه ها و مجلات از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه هایی درخصوص چگونگی مدیریت روانی اخبار حادثه پلاسکو

توصیه هایی درخصوص چگونگی مدیریت روانی اخبار حادثه پلاسکو