مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1395 ساعت 02:252017-01-19حوادث

ایمنی ساختمان های تجاری؛ حنایی که رنگ ندارد


59 صبح روز پنجشنبه ساختمان 56 ساله پلاسکو با 17 طبقه واقع در چهاراه استانبول که به عنوان اولین ساختمان مرتفع و مُدرن ایران محسوب می شد به کام شعله های آتش رفت و برغم تلاش آتش نشانان و اطفای حریق در ساعت 11: - 15 دوباره این ساختمان شعله ور شد و لحظاتی بعد به طور کامل فروریخت.

این حادثه بار دیگر زنگ خطر ناایمن بودن ساختمان های بلند و فرسوده پایتخت را به صدا درآورد؛ زنگ خطری که درمیان بغض سخنگوی آتش نشانی نیز مطرح شد؛ تا کی به خاطر بی احتیاطی چند نفر قرار است دیگران به ویژه نیروهای آتش نشانی تاوان بدهند .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هنوز هم ساختمان های بلند تجاری بسیاری همچون بازار رضا مروی که بر اساس اعلام سازمان آتش نشانی در رتبه بندی ساختمانهای تهران از نظر ایمنی رتبه سوم را اخذ کرده و پاساژ علاء الدین که بارها درباره نا ایمن بودن آن تذکر داده شده است ایمنی شهروندان تهرانی را تهدید می کنند و بی تردید رشته دراز ایمنی ساختمان های بلند تهران به ریزش پلاسکو ختم نمی شود.

در حالی که در دویست و نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان بررسی لایحه توسعه و بهبود خدمات ایمنی و آتش نشانی، بررسی ایمنی ساختمان های پرخطر در پایتخت به صورت سالانه به تصویب رسید اما شاید تعداد زیاد این ساختمان ها در پایتخت باعث شد این مصوبه شورا تاثیری در کاهش خطر در کمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایمنی ساختمان های تجاری؛ حنایی که رنگ ندارد

ایمنی ساختمان های تجاری؛ حنایی که رنگ ندارد