مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1395 ساعت 11:552017-01-19سياسي

قرآن و سنت پاسخگوی مسائل علوم انسانی است


از جامعه روحانیت و حوزه های علمیه توقع می رود که پاسخ مسائل علوم انسانی را از قرآن و سنت بدهند چراکه همه علوم در قرآن آمده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صداوسیما،" آیت الله صادق آملی لاریجانی در همایش صیانت از نهاد مقدس روحانیت و پیشگیری از آسیب ها و تهدیدها افزود: توسعه معرفت دینی، تبلیغ دین و تبیین موضوعاتی همچون ولایت فقیه سه وظیفه روحانیت محسوب می شود.

وی با اشاره به نقش مؤثر و بی بدیل روحانیت در جهان اسلام حتی جهان، این اثرپذیری را ناشی از تأثیر عمیق جمهوری اسلامی خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز نقش قابل توجهی در برهم زدن تسلط غربی ها بر منطقه دارد.

وی سهم مجتهدانه از کتاب و سنت را وظیفه روحانیت خواند و گفت: قرآن و روایات پاسخگوی مسائل کنونی جامعه است و امروز که از بحث تحول در علوم انسانی سخن می گوییم نباید اینگونه باشد که در بالای منبرها از آیات و روایات بگوییم اما در دانشگاه ها تفکرات ترجمه شده غربی ها را ارائه کنیم.

رییس دستگاه قضا افزود: علوم انسانی ما بیمار است و حرف های ترجمه شده فروید را به خورد دانشگاهیان ما می دهند و وظیفه حوزه های علمیه فقط استنباط احکام شرعی نیست بلکه جمهوری اسلامی ایران با ادعای تحول در علوم انسانی به میدان آمده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرآن و سنت پاسخگوی مسائل علوم انسانی است

قرآن و سنت پاسخگوی مسائل علوم انسانی است