مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1395 ساعت 06:402017-01-18اجتماعي

معاون حفاظت محیط زیست: امیدواریم لایحه هوای پاک درمجلس قانون شود


لایحه هوای پاک در مجلس دهم وارد صحن شد و تحت دو شور هم قرار گرفت که امیدواریم هرچه سریعتر از لایحه به قانون تبدیل شود.

- او گفت: شرایط آلودگی هوا بر اساس شاخص کیفیت هوا اندازه گیری می شود که به صورت روزانه و برای تمامی استانها محاسبه می شود، اقدامات ما برای میزان آلودگی بیش از 100 است، 100 تا 150 شرایط هشدار برای گروه های حساس است، در تهران و در سال 92، 160 روز، شرایط هشدار را شاهد بودیم که در سال 95، به 75 روز کاهش یافت، وضعت آلودگی هوا برای همه کلانشهرها تقریبا به همین صورت است که در طول امسال کاهش یافته است.

متصدی افزود: دولت در سال 93 مصوبه ای تحت عنوان راهکارهای آلودگی هوا ارائه کرده، این لایحه به دنبال کم کردن منابع است، تمام خودروهای کشور بدون استاندارد یورو 4 تولید نمی شود.

امکان وجود و حضور موتور برقی و خودرو هیبرد با کمک دولت ممکن شده، دولت سود بازرگانی خود را کاهش داده است تا به این مهم دست یابد اگرچه قیمت این خودروها بالاست به طور مثال موتور برقی که قیمتی بین 4 تا 9 میلیون تومان دارد.

او گفت: در شرایط اضطراری ما پیشگیرانه عمل می کنیم، ما با شاخص 140 شرایط را اضطراری اعلام می کنیم در حالی که شرایط اضطرار 200 است.

شاکری عضو شورای شهر و دیگر مهمان حاضر در استودیو افزود: وضع آلودگی هوا به گونه ای است که روزهای ما با آلودگی شدید هوا آغاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون حفاظت محیط زیست: امیدواریم لایحه هوای پاک درمجلس قانون شود

معاون حفاظت محیط زیست: امیدواریم لایحه هوای پاک درمجلس قانون شود