مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1395 ساعت 18:502017-01-17اقتصادي

تولید 30 هزار تن میگو و دیگر آبزیان در استخرهای پرورش ماهی کشور


" معاون آبزی پروری سازمان شیلات کشور گفت: اکنون 10 هزار هکتار استخر در کشور وجود دارد و پیش بینی می شود سال آینده 30 هزار تن میگو و دیگر آبزیان در این استخرها تولید می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما"، حسینعلی عبدالحی در نشست هماهنگی احداث مراکز تکثیر میگو گمیشان با اشاره به سایت 4 هزار هکتاری پرورش میگوی گمیشان افزود: با توجهات دولت شیلات سرمایه گذاری خوبی را در این سایت انجام داده و در 3 سال اخیر رشد بسیار خوبی را داشته است.

وی با اشاره به انتقال آب دریا به سایت پرورش میگوی گمیشان تصریح کرد: در جلسه امروز مشکلات مجتمع بررسی و قرار بر این شد تا میگو لارو برای تکثیر در خود گمیشان تولید شود.

مدیر کل شیلات استان گلستان نیز در این جلسه با اشاره به برنامه شیلات استان برای توسعه میگو گمیشان گفت: در برنامه افق 1404 تلاش داریم تا 10 هزار هکتار از اراضی این مجتمع را در بحث پرورش میگو فعال کرده و به بهره برداری برسانیم.

سید جواد قدس علوی افزود: با توجه به اراضی ساحلی به مسئولان کشوری شیلات و دامپزشکی پیشنهاد دادیم تا محدوده ای را برای مراکز تکثیر میگو به صورت مجتمع در نظر گرفته شود.

وی افزود: با مجوز 5 مرکز تکثیر برای فاز یک مجتمع 4هزار هکتاری میگو موافقت شده که در هفته آینده و پس از صدور مجوز رسمی از دامپزشکی کشور به متقاضیان ارائه خواهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 30 هزار تن میگو و دیگر آبزیان در استخرهای پرورش ماهی کشور

تولید 30 هزار تن میگو و دیگر آبزیان در استخرهای پرورش ماهی کشور