مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1395 ساعت 14:352017-01-17فرهنگي

جشنواره تئاتر فجر راهی برای احیای هویت فرهنگی


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، جشنواره تئاتر فجر را عاملی برای احیای هویت فرهنگی دانست و گفت: تمرکز زدایی، حمایت و توجه یکسان در عرصه هنر، مطالبه به حق جوانان و هنرمندان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زهرا ساعی در حاشیه دومین جشنواره ی تئاتر فجر آذربایجان شرقی، ضمن ابراز خرسندی از روند تمرکززدایی جشنواره هایی مانند فیلم و تئاتر فجر گفت: تمرکززدایی در خصوص جشنواره ها، با توجه به تعدد فرهنگ بومی و فرهنگ نواحی در کشور، این امکان را فراهم می کند تا هنرمندان سایر مناطق کشور بتوانند در کنار هنرمندان مطرح این عرصه حضور یافته و خود را معرفی کنند.

وی افزود: متاسفانه در تمام حوزه های اقتصادی، علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر موارد همه چیز در پایتخت متمرکز شده است، با توجه به وضع آلودگی هوای تهران، ترافیک، کاهش ظرفیت و کشش پایتخت و تحمیل هزینه رفت و آمد و اسکان برای شهرستانی ها، برگزاری همه ی جشنواره‎ها در تهران دیگر میسر نیست.

وی تمرکززدایی را یکی از عوامل مؤثر در اشاعه ی فرهنگ دانست و گفت: در این نوع جشنواره‎ها مسئولان کشوری نیز باید دعوت شوند تا بدین نحو هنرمندان استان ها بطور شایسته معرفی شوند.

ساعی تأکید کرد: با توجه به اینکه عمده مخاطبان تئاتر، جوانان هستند، این مطالبه به حق تمام افراد و هنرمندان شهرستانی است که در جشنواره‎ها حض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره تئاتر فجر راهی برای احیای هویت فرهنگی

جشنواره تئاتر فجر راهی برای احیای هویت فرهنگی