مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1395 ساعت 14:202017-01-17پزشكي

رتبه دوم خوزستان در ابتلا به بیماری سالک +عکس


استان خوزستان رتبه دوم در شیوع سالک در سطح کشور را داراست .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما" مرکز خوزستان ، رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه امسال 650 نفر در استان به بیماری سالک مبتلا شده اند گفت : بیشترین موارد ابتلا به بیماری سالک در دشت آزادگان، هویزه، شوشتر، شوش و اهواز مشاهده شده است .

دکتر شکرالله سلمان زاده با اشاره به اینکه بیماری سالک در اهواز در مناطقحاشیه ای به علت حجم بیشتر نخاله های ساختمانی، بیشتر انتقال می یابد تصریح کرد: جوندگان و سگ های ولگرد مخزن عامل بیماری سالک هستند و عامل این بیماری از طریق پشه به میزبان منتقل می شود و هر عاملی که به افزایش جمعیت پشه ناقل این بیماری کمک کند، موجب افزایش شیوع بیماری سالک خواهد شد.

وی وجود پسماند و زباله ها و نخاله های ساختمانی در نزدیکی محل زندگی مردم را علت شیوع بیماری سالک در خوزستان دانست و بیان کرد: بیماری سالک موجب ایجاد زخم های پوستی می شود که معمولا این زخم ها خیلی دیر بهبود می یابند و به درمان های عادی پاسخ نمی دهند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان افزود: مردم باید نسبت به تخلیه زباله در نزدیکی محل زندگی خود حساس باشند و در صورت مشاهده مانداب و تالاب و باید حتما این موضوع را به شهرداری ها اطلاع دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه دوم خوزستان در ابتلا به بیماری سالک +عکس

رتبه دوم خوزستان در ابتلا به بیماری سالک +عکس