مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1395 ساعت 04:112017-01-17بين الملل

محمدمحسن فایضی ترور مهندس الزواری و تغییر مشی مبارزاتی حماس


ترور الزواری نشان دهنده دو موضوع است: نخست آنکه ترور محمد الزواری می تواند آغازی بر ترورهای خارج فلسطین یا انتقام از مقاومت در خارج از سرزمین های اشغالی باشد و دیگر اینکه صهیونیست ها از تقویت توان آفندی حماس تا چه میزان در هراس هستند.

- بیست و پنجم آذرماه (15 دسامبر 2016) صدای شلیک گلوله در صفاقس دومین شهر پرجمعیت تونس در جنوب این کشور آفریقایی شنیده شد و محمد الزواری با تابعیت تونسی و بلژیکی هدف 28 گلوله قرار گرفت.

صدای گلوله در سرزمینی شنیده شد که مردم آن و حتی سیاست مدارانش در سال های اخیر در حمایت از فلسطین، انتفاضه و مظلومیت غزه از پیشتازان جهان عرب و اسلام اند.

الزواری یکی از مهندسین تونسی است که از سال 1991 از سوی حکومت دیکتاتور بن علی به سوریه تبعید شده بود و این تبعید مقدمه ای شده بود که وی با جنبش های مقاومت فلسطین مانند حماس ارتباط بگیرد و در راستای آرمان فلسطین مبارزه نماید.

پس از پایان دوره تبعید ده ساله محمد الزواری، این شهید باری دیگر به تونس برگشت و رفت آمدهای گوناگونی به سوریه و دیگر مناطق داشت.

پس از این اتفاق تلخ، رضوان زواری برادر محمد زواری وی در گفتگو با الرساله نت اظهار داشت: شهید زواری بلافاصله پس از اینکه از یک سفر به تونس بازگشته بود، ترور و به شهادت رسید و مادر و همسرش شاهد عملیات ترور بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محمدمحسن فایضی ترور مهندس الزواری و تغییر مشی مبارزاتی حماس

محمدمحسن فایضی ترور مهندس الزواری و تغییر مشی مبارزاتی حماس