مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1395 ساعت 15:352017-01-16اقتصادي

ابعاد دیگر از ماجرای "کاسپین"


موسسات غیرمجاز به تنهایی می توانند عامل محرک و تشنج در بازار پول باشند، این ماجرا حتی می تواند بعد از اینکه مجموعه ای از آنها تحت نظارت بانک مرکزی نیز قرار می گیرند ادامه داشته باشد چراکه شکل گیری و ادامه فعالیت آنها از پایه دچار مشکل بوده و کوچک ترین لرزشی آنها را درگیر می کند.

- دراین بین اگر اتفاقی غیرقابل پیش بینی هم رخ دهد، ماجرا به شکلی دیگر تغییر خواهد کرد.

این روزها کاسپین نمونه ای از موسسات مجاز درگیر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شکل گیری حدود 7000 موسسه و تعاونی غیرمجاز در بازار غیرمتشکل پولی که هیچ مجوزی از بانک مرکزی برای فعالیت نداشتند و بر اساس نیاز و یا تامین خواسته گروه های خاص تشکیل شدند، در نهایت کار را به جایی رساند که به مخربان بازار پول و فعالیت بانک ها و موسسات مجاز تبدیل شدند.

به هر صورت در این جریان از سال های قبل بانک مرکزی برای ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی ورود پیدا کرد و تصمیم گرفت تا تعاونی های کوچک تر را در مجموعه ای گرد آورده و تحت عنوان موسسات بزرگ تری فعالیت کنند تا این موسسات بزرگتر باشند که با طی فرآیند دریافت مجوز در چتر نظارتی این بانک حضور داشته و قابل نظارت باشد.

از نمونه های آن می توان به موسساتی که در قالب بانک آینده تجمیع شده و در نهایت مجوز دریافت کرده اند و اکنون به فعالیت خود ادامه می دهند ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابعاد دیگر از ماجرای "کاسپین"

ابعاد دیگر از ماجرای "کاسپین"