مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1395 ساعت 11:552017-01-16پزشكي

18ماهگی؛ بهترین سن جدا کردن جای خواب کودک


یک کارشناس ارشد روانشناسی 18 ماهگی به بعد را بهترین سن برای جدا کردن جای خواب کودکان دانست.

- خدیجه باقرآبادی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اهمیت جدا کردن جای خواب کودک در سن مناسب، گفت: جدا کردن جای خواب کودک قبل از هر چیز باید به یک ضرورت برای والدین تبدیل شود، زیرا در بسیاری از موارد والدین برابر جدا کردن فرزند از خود، مقاومت می کنند.

وی ادامه داد: اگر این کار در سن مناسب انجام نشود، در سنین بالاتر بسیار دشوارخواهد شد و در نهایت باعث می شود کودک نتواند استقلال را تجربه کند.

این روانشناس با بیان اینکه جدا کردن جای خواب کودک باید در سن مناسب صورت گیرد، اظهار کرد: اولین توصیه این است که جدا کردن کودک قبل از شش ماهگی صورت نگیرد، زیرا کودک در این سن وابستگی های مختلفی خصوصا وابستگی تغذیه ای به والدین دارد.

باقرآبادی مرحله اول جدا کردن کودک را جدا کردن جای خواب او دانست و ادامه داد: ابتدا باید فقط تخت کودک جدا شود، اما همچنان در اتاق والدین بخوابد.

وی یاداوری کرد: بعد از این مرحله می توان جای خواب را کامل جدا و به اتاق دیگر منتقل کرد، اما پدر یا مادر می تواند تا زمانی که کودک می خوابد نزد او بماند.

این کارشناس ارشد روانشناسی معتقد است، در این حالت والدین می توانند تا زمان خواب کودک پیش او بمانند، اما بهتر است در این مد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18ماهگی؛ بهترین سن جدا کردن جای خواب کودک

18ماهگی؛ بهترین سن جدا کردن جای خواب کودک