مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 دی 1395 ساعت 00:112017-01-11سياسي

عربستان خارج از اجماع تسلیت گویان عربی به ایران


در حالی که اغلب کشورهای عربی بویژه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به ایران تسلیت گفته اند، عربستان تنها کشوری است که از تسلیت به ایران خودداری کرده است.

- گروه بین الملل " - یسرا بخاخ ؛ سران و مسئولان کشورهای عربی بویژه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله کویت، قطر، امارات، عمان و بحرین رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به دولت و مسئولان ایرانی تسلیت گفتند.

در این میان عربستان، تنها کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است که این حادثه را به ایران تسلیت نگفته و هیچ کدام از مسئولان سعودی واکنشی نشان نداده اند.

با وجود اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی از افرادی بود که همواره خواستار بهبود روابط ایران با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بود انتظار می رفت با توجه به روابط حسنه او با مسئولان سعودی، درگذشتش را به خانواده و دولت ایران تسلیت بگویند.

عربستان در حالی از تسلیت گفتن به ایران خودداری کرده که شبکه دولتی الاخباریه عربستان اظهارات و واکنش های مریم رجوی سرکرده گروهک منافقین درباره درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را منتشر کرده و اظهارات او را پوشش می دهد.

آیت الله رفسنجانی در از سرگیری روابط ایران و عربستان بعد از کشتار حجاج ایرانی در دهه 60 هم نقش بسزایی داشت، پس از آن نیز او در دوران ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان خارج از اجماع تسلیت گویان عربی به ایران

عربستان خارج از اجماع تسلیت گویان عربی به ایران