مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1395 ساعت 07:562016-12-31دانش

ساخت تراشه هوشمند برای کنترل سوسک ها در تحقیقات علمی


محققان یک تراشه هوشمند بسیار سبک ساخته اند که روی بدن سوسک ها نصب می شود تا آنها از راه دور کنترل شوند و با رفتن به مناطق خطرناک، تحقیقات علمی دانشمندان را انجام دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانستنی های "، گروهی از دانشمندان به جای آنکه ربات بسازند سراغ حشرات رفته اند و از آنها کمک می گیرند تا تحقیقات علمی خود را به نتیجه برسانند.

دانشمندان در تازه ترین اقدام خود حشرات را به یک دستگاه کنترل از راه دور تبدیل می کنند تا مانند ربات ها بتوان مدیریت آنها را در دست گرفت و حشرات مذکور را به مناطق ناشناخته و ناامن فرستاد تا تحقیقات علمی به درستی انجام شود.

محققان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی (NCSU) یک سیستم سخت افزاری و نرم افزاری ویژه ارائه کرده اند که کنترل از راه دور حشرات را ممکن می کند و آنها را مجبور می کند به مناطق مورد نظر بروند و بررسی های مربوطه را انجام دهند.

این سیستم جدید ربات زیستی نامگذاری شده است و بر اساس آن یک تراشه بسیار کوچک و سبک که سیستم های الکترونیکی بسیار ظریفی دارد روی بدن سوسک ها نصب می شود و آنتن های کوچک آن امکان جست وجو در محیط پیرامون را فراهم می کند.

این تراشه پشت شکم سوسک ها نصب می شود و قادر است نزدیک شدن شکارچیان یا هر گونه حرکت در محیط پیرامون را تحلیل کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت تراشه هوشمند برای کنترل سوسک ها در تحقیقات علمی

ساخت تراشه هوشمند برای کنترل سوسک ها در تحقیقات علمی