مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1395 ساعت 13:412016-12-20بين الملل

یاددشت/ علیرضا قربانی نبرد حلب در شطرنج نظامی سوریه


نقشه عملیاتی حلب در حالی روی میز فرماندهان پهن شد که به نظر می رسید هریک از محورهای جبهه مقاومت در سوریه، اهداف متفاوتی را دارای اولویت می دانستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی "، علیرضا قربانی کارشناس مسایل سیاسی در یادداشتی به موضوع بحران سوریه و وضعیت این روزهای حلب پرداخته است که متن این یادداشت را در زیر می خوانید: چرا حلب؟ این سؤالی است که خیلی از کسانی که تحولات سوریه را دنبال می کنند، از خود می پرسند.

با توجه به شرایط خاص نبردهای شهری مثل در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان غیرنظامی گیرافتاده در مناطق اشغالی تروریست ها، یا و جود ساختمان های مرتفع و موانع زیاد در جنگ شهری و حجم انبوه نیروهای دشمن و نیز حمایت های همه جانبه قدرت های بزرگ از تروریست ها، انتخاب آزادسازی حلب در جبهه ای مانند سوریه، آن هم در شرایط خاصی که دارد، سخت ترین حرکت در صفحه شطرنج نظامی سوریه و درعین حال پرریسک ترین آن ها بود.

نقشه عملیاتی حلب در حالی روی میز فرماندهان پهن شد که به نظر می رسید هریک از محورهای جبهه مقاومت در سوریه یعنی ارتش و دولت سوریه، روس ها، حزب الله لبنان و مشاورین ایرانی، اهداف متفاوتی در جبهه سوریه را دارای اولویت می دانستند.

اولویت فرماندهان ارتش سوریه، چنانکه درگذشته هم شاهد اقدامات نه چندان موفقی در همان راستا بودیم، عملیات در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یاددشت/ علیرضا قربانی نبرد حلب در شطرنج نظامی سوریه

یاددشت/ علیرضا قربانی نبرد حلب در شطرنج نظامی سوریه