مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1395 ساعت 12:552016-12-11پزشكي

شیر غیرپاستوریزه به کودکان ندهید


یک متخصص تغذیه با بیان اینکه شیرهای کارخانه ای قابل اعتمادتر هستند، گفت: توصیه می شود مصرف کنندگان از شیرهای پاستوریزه و استریلیزه کارخانه ای استفاده کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسن فرهاد بیگی گفت: در حال حاضر شیری که در کارخانه تولید می شود به دو صورت پاستوریزه و استریلیزه ارائه شده و به دست مصرف کننده می رسد.

وی در توضیح شیر استریلیزه اظهار کرد: شیر پاستوریزه تنها سه روز ماندگاری داشته و جوشانده نمی شود ولی شیر استریلیزه در حرارت بسیار بالا جوشانده شده و در بسته های تتراپاک بسته بندی می شود و کاملا عاری از میکروب و دارای ماندگاری بسیار بالا است.

وی تاکید کرد: هیچ نگهدارنده ای به این شیرها در کارخانه ها افزوده نمی شود و مردم می توانند با اطمینان کامل این فرآورده ها را مصرف کنند.

بیگی بیان کرد: کارخانه ها در خرید شیر به چهار فاکتور مهم توجه کرده و با سنجش میزان بار میکروبی، آنتوبیوتیک ها، افلاتوکسین و اسپور قارچ در شیر اقدام به خرید آن می کنند و اگر زمانی میزان این فاکتورها بیش از حد استاندارد بود، کارخانه ها از خریدن شیر امتناع کرده و این شیر برگشتی از طرف کارخانه ها در بازار آزاد و در لبنیاتی های سنتی به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه احتمال افزودن برخی مواد به منظور افزایش ماندگاری شیر توسط دامداران و لبنیات سنتی وجود دارد، گف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیر غیرپاستوریزه به کودکان ندهید

شیر غیرپاستوریزه به کودکان ندهید